Qualification Awarded
- Ø KAZANILAN DERECE
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Mimarlık Lisans Diploması verilir.
Level of Qualification
- YETERLİLİK DÜZEYİ
Bu bir lisans programıdır.
Specific Admission Requirements
- PROGRAMA KABUL ŞARTLARI
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Misafir öğrenciler, ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
Qualification Requirements And Regulations
- MEZUNİYET KOŞULLARI VE KURALLAR
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Recognition of Prior Learning
- ÖNCEKİ ÖĞRENİMLERİN TANINMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Profile of The Program
- PROGRAMIN BİLGİLERİ
Programın amacı, mezunlarını hem temel bilimsel ilkelerle hem de bu ilkelerin pratikte uygulanmasını sağlayan mimari becerilerle donatmaktır. Müfredat çok disiplinli bir yaklaşımla planlanmıştır. Lisans Programı, stüdyo tabanlı mimari projelerde tasarım teorisi, kavramsal yaklaşımlar, konstrüksiyon bilgisi ve çevre kontrol derslerinin bir araya geldiği sekiz dönemden oluşmaktadır. İlk iki yıl öğrenciler sanat eğitimi, teknik resim, sanat ve mimarlık tarihi, insan faktörleri, mimarlığa giriş, estetik ve yapı inşaatı konularında bilgi sahibi olurlar. Stüdyo, öğrencilerin tasarım üzerine eleştirel düşünmeye yönlendirildiği ve farklı ölçeklerdeki projeler için fikirler önerdiği tüm bu derslerin bir erime potası olarak görülmektedir. Ters yüz öğretim yöntemi tüm derslere uyarlanmıştır. Dersler projelerin hayata geçirilmesine yöneliktir; detaylandırma, maliyet tahmini, ürün detaylandırma, ergonomi, tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi, profesyonel uygulama ve bilgisayar destekli tasarım. Stüdyo bazlı projeler çoğunlukla sistem detaylarının teknik resim yapmak için gerekli görüldüğü çok fonksiyonlu mekanlardır. Öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme şansı buldukları dört yıllık eğitimleri boyunca iki staj yapmaları gerekmektedir.
Mezun olduktan sonra, öğrenciler mimarlık profesyoneli olarak kariyer yapmak veya isterlerse daha ileri akademik çalışmalar yapmak için donatılmalıdır. Mezunlar, esnek olabilen ve nispeten kısa sürede endüstrinin çok çeşitli sektörlerine entegre olabilen profesyoneller olacaktır.
Program Outcomes
- PROGRAM KAZANIMLARI
Program Kazanımları
| |
1 | Eleştirel düşünme ve ifade etme becerileri: Mantık çerçevesinde toplanan bilgileri, karşıt görüş ve çelişkileri analiz etme ve değerlendirme becerisi.
|
2 | Sürdürülebilirlik ve tasarım: Sürdürülebilirlik bağlamında, yapılı çevrenin oluşturulması ve doğal çevrenin korunması göz önünde bulundurularak öğrenci, mimarın sorumluluklarını ve diğer meslek disiplinleriyle olan ilişkilerini anlama becerisi kazanır ve sürdürülebilir tasarımı öğrenir. |
3 | Proje programı hazırlama ve geliştirme: Kullanıcı gereksinimleri, şantiye koşulları, kanun ve yönetmelikler, tasarım kriterleri, yapım maliyeti, çevre ve yapı sistemleri ile teknolojik gelişmeleri dikkate alarak kamu yararını gözetecek şekilde farklı ölçeklerde mimari proje programı hazırlama ve geliştirme becerisi kazanır. |
4 | Yapısal sistemler, yapı malzemeleri ve uygulamaları: Taşıyıcı sistemler, bu sistemlerin davranış ilkeleri, detaylandırma, uygulama ve maliyet hesabı konularında teknik bilgi sahibi olur. |
5 | Yapı fiziği, çevre sistemleri ve bina servis sistemleri: Öğrenci, yapı fiziği, enerji kullanımı (akustik, aydınlatma, iklimlendirme vb.), bina servis sistemleri (tesisat, elektrik, dikey sirkülasyon elemanları, yangından korunma vb.) hakkında bilgi sahibi olur. .) konuların, uygulama ve yapılara entegrasyon, teknolojik gelişmeleri takip etme ve teknik bilgileri mimari tasarıma aktarma becerisi kazanır. |
6 | Kentsel ve çevresel tasarım: Sürdürülebilirlik, kültürel miras ve ekoloji bağlamında kentsel ve çevresel tasarım dikkate alınarak, öğrenci edindiği bilgileri evrensel tasarım ilkelerini de içeren iç ve dış mekan tasarımına yansıtabilecektir. |
7 | Doğal yapılı çevre ve insan: Öğrenci, insan psikolojisini, ihtiyaçlarını, davranışlarını ve ilgili mekansal ihtiyaçları, doğal yapılı çevre-insan etkileşimini ve tasarıma yansımalarını anlama becerisini kazanır. |
8 | Mimarlık ve tasarımda biçimsel estetik: Mimarlık ve kentsel tasarımdaki biçimsel ve estetik gereksinimleri teorik ve deneyimsel bilgilerle tasarıma aktarabilme |
9 | Araştırma ve bilgiye ulaşma becerisi: Uygun araştırma tekniklerini kullanarak bilgiye ulaşma, karşılaştırmalı değerlendirme, belgeleme, yazılı olarak sunma, değerlendirme, yorumlama ve örneklerden yararlanma.. |
10 | Grafik iletişim becerileri: Öğrenciler, tasarım sürecinin her aşamasını grafik anlatım teknikleri (iki ve üç boyutlu el çizimleri) aracılığıyla grafiksel olarak gösterme becerisi kazanacaklardır. |
11 | İnşaat sektöründe mimarın rolü: İnşaat sektöründe kolektif bir ekip çalışması gerektiren mimarlık mesleğini ve bu ekip içinde tasarım ve uygulama süreçlerinin organize edilmesinde ve geliştirilmesinde mimarın rolünü kavrar. Aynı zamanda inşaat yönetimi ve uygulama konularında bilgi sahibi olur. Bireysel veya grup halinde sorumluluk alma ve çalışma becerisi kazanır. |
12 | Yasal hak ve sorumluluklar, meslek etiği: Mimarın topluma ve işverene karşı sorumlulukları ile ilgili yasa ve yönetmelikleri anlar ve meslek etiği ilkelerinin bilincinde olur |
13 | Tarihi çevre, kültür varlıklarının belgelenmesi, korunması ve restorasyonu: Öğrenci, tarihi çevre, kültür, kültürel miras, koruma ve restorasyon konularında bilgi sahibi olur. Koruma teorilerini/yöntemlerini kavrar. |
14 | Bilgisayar teknolojisi ile grafik gösterim: Tasarımın her aşamasında güncel bilgisayar teknolojilerini ve programlarını kullanarak günümüz mimarisinin gerektirdiği şekilde iki ve üç boyutlu çizim ve sunum yapabilme |
15 | Dünya mimarisi ve yerel mimari: Tarihi mimari, coğrafi ve sosyo-kültürel özellikler-farklılıklar ve bunların mimari ürünlerin şekillenmesine etkileri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. Coğrafyadaki yerel mimari oluşumları iklimsel, teknolojik, sosyal, ekonomik, tarihi ve kültürel faktörler bağlamında anlayabilme ve yorumlayabilme. |
Course & Program Outcomes Matrix
- DERS ve PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
Ders Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
1.yıl - 1. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 101 | Tasarımın Temelleri I | 3 | - | 2 | - | - | - | 2 | 5 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | ||
MİM 103 | Görsel İletişim Teknikleri I | 4 | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | |||
MİM 105 | Mimari Kavramlara Giriş | 3 | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | 2 | |||
MTH 141 | Tasarımcılar İçin Matematik | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
CAM 100 | Kampüse Uyum | 3 | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||||
TUR 101 | Türkçe I | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
TUR/YIT 101 | Tarih | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
ENG 101 | İngilizce I | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
1.yıl - 2. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 102 | Mimari Tasarımın Temelleri II | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | 3 | ||
MİM 104 | Görsel İletişim Teknikleri II | 3 | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | ||
MİM 106 | Yapı ve Malzeme I | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
MİM 108 | Uygarlık Tarihi | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 4 | 5 | |||
CAR 100 | Kariyer Planlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
TUR/YIT102 | Türkçe II | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
AIT 102/104 | Tarih | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
ENG 102 | İngilizce II | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
2.yıl - 1. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 201 | Mimari Tasarım I | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | 3 | ||
MİM 203 | Bilgisayar Destekli Çizim I | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ||
MİM 205 | Yapı ve Malzeme II | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
MİM 207 | Mimarlık ve Sanat Tarihi I | 3 | - | - | 2 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | ||
MİM 209 | Statik ve Mekanik | 3 | - | - | 5 | - | - | - | - | 2 | - | 4 | - | - | - | - | ||
MİM 213 | Serbest El Sunum Teknikleri | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ||
MİM 110 | Ölçme Tekniği | 3 | 2 | - | - | - | - | - | 4 | 2 | - | - | - | - | - | |||
2.yıl - 2. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 202 | Mimari Tasarım II | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | 3 | ||
MİM 204 | Bilgisayar Destekli Çizim II | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ||
MİM 206 | Yapı ve Malzeme III | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
MİM208 | Mimarlık ve Sanat Tarihi II | 3 | - | - | 2 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | ||
MİM 212 | Çevre Kontrol Sistemleri I | 2 | 4 | - | 2 | 5 | 4 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | ||
MİM 200 | Yaz Stajı I (Şantiye) | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 4 | - | - | - | ||
3.yıl - 1. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 301 | Mimari Tasarım III | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | 3 | ||
MİM 303 | Taşıyıcı Sistem Analizi | 3 | - | - | 5 | - | - | - | - | 2 | - | 4 | - | - | - | - | ||
MİM 305 | 20. yüzyıl Mimrlık Tarihi | 3 | - | - | 2 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | ||
MİM 307 | Çevre Kontrol Sistemleri II | 2 | 5 | - | 2 | 5 | 4 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | ||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
3.yıl - 2. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 302 | Mimari Tasarım IV | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | - | 4 | ||
MİM 304 | Kentsel Tasarım ve Planlama | 3 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||
MİM 300 | Yaz Stajı II (Ofis Stajı) | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 4 | - | - | - | ||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
4.yıl - 1. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 401 | Mimari Proje V | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | ||
MİM 403 | Yapım Yönetimi | 4 | - | - | 5 | 5 | - | - | 2 | 4 | 5 | 4 | - | - | 3 | - | ||
MİM 405 | Restorasyon ve Koruma Teorisi | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 5 | - | - | ||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
4.yıl - 2. yarıyıl | ||||||||||||||||||
MİM 402 | Mimari Proje VI | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | ||
MİM 404 | İmar Hukuku | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ||
MİM 406 | Meslek Uygulamaları ve Etik | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 4 | - | 5 | 4 | 3 | 3 | - | ||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
XXX 000 | Seçmeli | |||||||||||||||||
Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||
MIM 412 | Metraj Analizi | - | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ||
MIM 414 | Mimari Maket Yapımı | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 4 | - | ||
MIM 410 | Peyzaj Mimarlığı | 2 | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||
MIM 421 | Güneş Enerjisi | 2 | 4 | - | 2 | 5 | 4 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | ||
MIM 424 | Temel Sanat Eğitimi | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ||
MIM 436 | Çelik Yapılar | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
MIM 446 | Filografi | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 4 | - | ||
MIM 447 | Kentsel Tasarım Analizi | 2 | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||
MIM 430 | Topoğrafya | 3 | 2 | - | - | - | - | - | 4 | 2 | - | - | - | - | - | |||
MIM 407 | Kırsal Alanda Konut | 3 | - | - | 2 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | ||
MIM 454 | Mimarlıkta Işık | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
MIM 437 | Mimarlık ve Sürdürülebilirlik | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | ||
MIM 444 | Bilgisayar Sunum Teknikleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | ||
MIM 434 | Geniş Açıklıklı Strüktürel Sistemler | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | ||
MIM 450 | Mimari Anıtlar Seminerleri | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | 5 | ||
MIM 466 | Binaların Betimsel Analizi | 3 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | ||
MIM 481 | Betonarme | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ||
MIM 467 | Çevresel Koruma | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 5 | - | - | ||
MIM 362 | Enerji Verimli Binalar | 2 | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||
MIM 413 | Tarihi Yapılarda Bozulma ve Korumaya Giriş | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | - | ||
MIM 409 | Geleneksel Türk Evinin Oluşumu ve Gelişimi | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 5 | ||
TMF 453 | Topoğrafya Maket Teknikleri | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 4 | - | ||
TMF 457 | Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 5 | - | ||
TMF 490 | Vaziyet Planı Analizi | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 4 | - | ||
TMF 488 | Mimari Fotoğrafçılık | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
TMF 486 | Poster Tasarımı | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ||
TMF 352 | Tasarımda Kültürel Konular | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | 3 | ||
TMF 387 | Mimaride Dijital Tasarım | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ||
TMF 482 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 2 | 4 | - | 2 | 5 | 4 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | ||
TMF 476 | Orta Ölçekli Hastane Program | 2 | 2 | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | - | - | - | - | |||
TMF 452 | Prefabrik Strüktürel Sistemler | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
TMF 449 | Mimari Strüktüre Giriş | 4 | - | - | 5 | - | - | - | 2 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | - | ||
TMF 455 | Mimari Kritiğin Sınırlılıkları | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | 3 | ||
TMF 487 | Rhinoceras | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
* 1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Occupational Profiles of Graduates
- MEZUNLAR İÇİN İŞ OLANAKLARI
Mimarlık Bölümü mezunları, hem kamuda hem de özel sektörde çalışabilirler. İnşaat mühendisleri ile birlikte şantiyelerde çalışabilirler, mimarlık ofislerinde çalışabilirler, bir tasarım stüdyosuna katılabilirler veya kendi şirketlerini kurup bağımsız olarak çalışabilirler. Tasarımcı olmayı, ilgili ürünlerin pazarlanmasında uzman olmayı veya bir imalat firmasında kontrolör olmayı seçebilirler. Ayrıca ilgili alanda uzmanlaşmak için lisansüstü programlara başvurabilir ve üniversitelerde öğretim görevlisi veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
Access to Further Studies
- LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA ERİŞİM
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Course Structure Diagram With Course Credits
- DERS YAPISI VE KREDİLER TABLOSU
İlgili derslerin detaylarını görmek için (dersin amaçları, öğrenme kazanımları, içerik, değerlendirme ve AKTS ders yükü), ders koduna tıklayınız.
1 . Yıl Güz Dönemi | |||||||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS | |||||
MİM 101 | Tasarımın Temelleri I | 4 | 4 | 6 | 9 | ||||||
MİM 103 | Görsel İletişim Teknikleri I | 2 | 2 | 3 | 6 | ||||||
MİM 105 | Mimari Kavramlara Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | ||||||
MTH 141 | Tasarımcılar İçin Matematik | 3 | 0 | 3 | 3 | ||||||
CAM 100 | Kampüse Uyum | 0 | 0 | 0 | 2 | ||||||
TUR/YIT 101 | Türkçe I | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||||
ENG 101 | İngilizce | 3 | 0 | 3 | 3 | ||||||
AIT101/AIT103 | Tarih | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||||
Total | 30 | ||||||||||
1 . Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 102 | MİM 101 | Mimari Tasarımın Temelleri II | 4 | 4 | 6 | 9 |
MİM 104 | MİM 103 | Görsel İletişim Teknikleri II | 2 | 2 | 3 | 3 |
MİM 106 | Yapı ve Malzeme I | 2 | 2 | 3 | 4 | |
MİM 108 | Uygarlık Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
CAR 100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | |
TUR/YIT102 | TUR/YIT101 | Türkçe II | 2 | 0 | 2 | 2 |
AIT 102/104 | AIT 101/103 | Tarih | 2 | 0 | 2 | 2 |
ENG 102 | ENG 101 | İngilizce II | 3 | 0 | 3 | 3 |
SCM/SEC XXX | Seçmeli | 1 | 2 | 2 | 2 | |
Total | 30 |
2 . Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 201 | MİM 102 | Mimari Tasarım I | 4 | 4 | 6 | 10 |
MİM 203 | Bilgisayar Destekli Çizim I | 2 | 2 | 3 | 4 | |
MİM 205 | Yapı ve Malzeme II | 2 | 2 | 3 | 4 | |
MİM 207 | Mimarlık ve Sanat Tarihi I | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM 209 | Statik ve Mekanik | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM 213 | Serbest El Sunum Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MİM 110 | Ölçme Tekniği | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Total | 30 |
2 . Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 202 | MİM 201 | Mimari Tasarım II | 4 | 4 | 6 | 10 |
MİM 204 | Bilgisayar Destekli Çizim II | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MİM 206 | Yapı ve Malzeme III | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MİM208 | Mimarlık ve Sanat Tarihi II | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM 212 | Çevre Kontrol Sistemleri I | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF XXX | Elective | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM 200 | Summer Practice I | 0 | 0 | 0 | 5 | |
Total | 30 |
3 . Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 301 | MİM 202 | Mimari Tasarım III | 4 | 4 | 6 | 12 |
MİM 303 | Taşıyıcı Sistem Analizi | 3 | 0 | 3 | 4 | |
MİM 305 | 20. Yüzyıl Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 3 | 4 | |
MİM 307 | Çevre Kontrol Sistemleri II | 3 | 0 | 3 | 4 | |
MİM XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF/XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Total | 30 |
3 . Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | ECTS |
MİM 302 | MİM 301 | Mimari Tasarım IV | 4 | 4 | 6 | 12 |
MİM 304 | Kentsel Tasarım ve Planlama | 2 | 4 | 4 | 4 | |
MİM 300 | Yaz Stajı II (Ofis Stajı) | 0 | 0 | 0 | 5 | |
MİM XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
SCM/SEC XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Total | 30 |
4 . Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 401 | MİM 302 | Mimari Proje V | 4 | 4 | 6 | 12 |
MİM 403 | Yapım Yönetimi | 2 | 2 | 3 | 4 | |
MİM 405 | Restorasyon ve Koruma Teorisi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
MİM XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
SCM/SEC XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Total | 30 |
4 . Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MİM 402 | MİM 401 | Mimari Proje VI | 4 | 4 | 6 | 15 |
MİM 404 | İmar Hukuku | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MİM 406 | Mesleki Uygulama ve Etik | 3 | 2 | 4 | 6 | |
MİM XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF XXX | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Total | 30 |
Seçmeli Desler | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
MIM 412 | Metraj Analizi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 414 | Mimari Maket Yapımı | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 410 | Peyzaj Mimarlığı | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 421 | Güneş Enerjisi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 424 | Temel Sanat Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 436 | Çelik Yapılar | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 446 | Filografi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 447 | Kentsel Tasarım Analizi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 430 | Topoğrafya | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 407 | Kırsal Alanda Konut | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 454 | Mimarlıkta Işık | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 437 | Mimarlık ve Sürdürülebilirlik | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 444 | Bilgisayar Sunum Teknikleri | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 434 | Geniş Açıklıklı Strüktürel Sistemler | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 450 | Mimari Anıtlar Seminerleri | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 466 | Binaların Betimsel Analizi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 481 | Betonarme | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 467 | Çevresel Koruma | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 362 | Enerji Verimli Binalar | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 413 | Tarihi Yapılarda Bozulma ve Korumaya Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MIM 409 | Geleneksel Türk Evinin Oluşumu ve Gelişimi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 453 | Topoğrafya Maket Teknikleri | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 457 | Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 490 | Vaziyet Planı Analizi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 488 | Mimari Fotoğrafçılık | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 486 | Poster Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 352 | Tasarımda Kültürel Konular | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 387 | Mimaride Dijital Tasarım | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 482 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 476 | Orta Ölçekli Hastane Program | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 452 | Prefabrik Strüktürel Sistemler | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 449 | Mimari Strüktüre Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 455 | Mimari Kritiğin Sınırlılıkları | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TMF 487 | Rhinoceras | 3 | 0 | 3 | 3 |
Exam Regulations & Assessment & Grading
- Ø SINAV YÖNERGELERİ, DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir.
Graduation Requirements
- MEZUNİYET KOŞULLARI
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 4.00 üzerinden 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Mode Of Study
- PROGRAM ŞEKLİ
Bu tam zamanlı bir programdır.
Program Director (Or Equivalent)
- PROGRAM SORUMLUSU
Prof.Dr. Zeynep Onur, Bölüm Başkanı, Mühendislik Fakültesi, Yakın Doğu Üniversitesi
Evaluation Questionnaires
- DEĞERLENDİRME ANKETLERİ
Değerlendirme Anketi
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet anketi