Qualification Awarded
- Ø KAZANILAN DERECE
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere İç Mimarlık Lisans Diploması verilir.
Level of Qualification
- YETERLİLİK DÜZEYİ
Bu bir lisans programıdır.
Specific Admission Requirements
- PROGRAMA KABUL ŞARTLARI
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Misafir öğrenciler, ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
Qualification Requirements And Regulations
- MEZUNİYET KOŞULLARI VE KURALLAR
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Recognition of Prior Learning
- ÖNCEKİ ÖĞRENİMLERİN TANINMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Profile of The Program
- PROGRAMIN BİLGİLERİ
Programın amacı, mezunlarını hem temel bilimsel ilkelerle hem de bu ilkelerin pratikte uygulanmasını sağlayan tasarım becerileri ile donatmaktır. Lisans Programı, stüdyo tabanlı iç mimari projelerde tasarım teorisi, kavramsal yaklaşımlar, strüktür bilgisi ve çevre kontrol derslerinin bir araya geldiği sekiz dönemden oluşmaktadır. İlk iki yıl öğrenciler sanat eğitimi, teknik resim, sanat ve mimarlık ve mobilya tarihi, insan faktörleri, mimarlığa giriş, estetik konularında bilgi sahibi olurlar. Stüdyo, öğrencilerin tasarım üzerine eleştirel düşünmeye yönlendirildiği ve farklı ölçeklerdeki projeler için fikirler önerdiği tüm bu derslerin bir erime potası olarak görülmektedir. Ters yüz öğretim yöntemi tüm derslere uyarlanmıştır. Dersler projelerin hayata geçirilmesine yöneliktir; detaylandırma, maliyet tahmini, ürün detaylandırma, ergonomi, tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi, profesyonel uygulama ve bilgisayar destekli tasarım. Stüdyo bazlı projeler çoğunlukla çok fonksiyonlu mekanlardır. Öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme şansı buldukları dört yıllık eğitimleri boyunca üç staj yapmaları gerekmektedir.
Mezun olduktan sonra, öğrenciler iç mimarlık profesyoneli olarak kariyer yapmak veya isterlerse daha ileri akademik çalışmalar yapmak için donatılmalıdır. Mezunlar, esnek olabilen ve nispeten kısa sürede endüstrinin çok çeşitli sektörlerine entegre olabilen profesyoneller olacaktır.
.
Program Outcomes
- PROGRAM KAZANIMLARI
Program Kazanımları
| |
1 | Eleştirel düşünme ve ifade etme becerileri: Mantık çerçevesinde toplanan bilgileri, karşıt görüş ve çelişkileri analiz etme ve değerlendirme becerisi. Mekânsal tasarımı kavramsal çerçeve üzerinden analiz etme |
2 | Grup çalışması, bir ekibin parçası olarak çalımayı öğrenme |
3 | İç mimarlığın birçok yönünü eleştirel olarak değerlendirme, meslek etiği |
4 | Tasarım teorisi ve iç mimarlık ilişkisini kurma |
5 | Araştırma ve bilgiye ulaşma becerisi: Uygun araştırma tekniklerini kullanarak bilgiye ulaşma, karşılaştırmalı değerlendirme, dokümantasyon, yazılı sunum, değerlendirme yapabilme, yorumlayabilme ve örneklerden yararlanabilme. |
6 | Grafik iletişim becerileri: Öğrenciler, tasarım sürecinin her aşamasını grafik anlatım teknikleri (iki ve üç boyutlu el çizimleri) ile grafiksel olarak anlatabilme becerisi kazanma. Görsel sunum tekniklerini geliştirme; serbest el çizimleri, boyama, işleme tekniklerini öğrenme |
7 | İç mimari ve mobilya tasarımında strüktürel sistemleri tanımlama ve analiz etme. |
8 | Doğal yapılı çevre ve insan: Öğrenci, insan psikolojisini, ihtiyaçlarını, davranışlarını ve ilgili mekansal ihtiyaçları, doğal yapılı çevre-insan etkileşimini ve tasarıma yansımalarını anlama becerisi |
9 | Tasarım problemlerini ve süreçlerini verilen bağlamda (yer, tarih, mevcut çevre, ekonomik koşullar vb.) değerlendirebilme yetisi |
10 | Mekan tasarımında biçimsel estetik: Biçimsel ve estetik gereksinimleri teorik ve deneyimsel bilgilerle tasarıma aktarabilme. |
11 | İç mimaride sürdürülebilirlik, evrensel tasarım (yoksullar, engelliler için vb.) gibi tasarım konularına aktif olarak katılmak için ilgi ve yeterlilik kazanma |
12 | Yapı fiziği, çevre sistemleri. Öğrenci, bina fiziği, enerji kullanımı (akustik, aydınlatma, iklimlendirme vb.), bina hizmet sistemleri (tesisat, elektrik, dikey sirkülasyon elemanları, yangından korunma vb.) konuları, uygulamaları ve binalara entegrasyon konularında bilgi sahibi olur, takip eder. teknolojik gelişmeleri ve teknik bilgiyi iç mekan tasarımına aktarma becerisi kazanma. |
13 | Bilgisayar teknolojisi ile grafik gösterim: Tasarımın her aşamasında güncel bilgisayar teknolojilerini ve programlarını kullanarak günümüz iç mekanlarının gerektirdiği şekilde iki ve üç boyutlu çizim ve sunumlar yapabilme |
Course & Program Outcomes Matrix
- DERS ve PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ
Program Outcomes | ||||||||||||||
KOD | DERS ADI | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
1. YIL - 1. DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 101 | Tasarımın Temelleri I | 1 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 103 | Renk Teorisi Ve Sunumu | - | 4 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 105 | Görsel İletişim Teknik Çizim | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 107 | Serbest El Çizimi | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 109 | İç Mimarlık Kavramlarına Giriş | - | 2 | 3 | 3 | 4 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - |
ING 101 | İngilizce I | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TUR101 | Türk Dili I | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KAM 100 | Kampüs Oryantasyonu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1.YIL - 2.DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 102 | Tasarımın Temelleri II | 3 | 5 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 104 | Mekan Planlama | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM106 | Tasarı Geometri | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 1 |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ING102 | İngilizce II | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TUR102 | Türk Dili II | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 100 | Yaz Stajı I:Şantiye | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 4 | - |
KAR100 | Kariyer Planlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2.YIL 1.DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 201 | İç Mimarlık Stüdyosu I | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 203 | Dijital Sunum Teknikleri I | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 205 | Çevre Tasarımı | - | 2 | - | - | 3 | 5 | - | - | 2 | - | - | - | - |
ICM 207 | Yapı Ve Malzeme I | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 209 | İç Mimarlık Ve Mobilya Tarihi | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
ICM 211 | Tarihi İç Mekanların Korunması:Tarih Ve Kuram | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM 213 | İç Mimarlıkta İnsan Faktörü Ve Ergonomi | - | - | 3 | 2 | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - |
2. YIL - 2.DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 202 | İç Mimarlık Stüdyosu II | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 204 | Dijital Sunum Teknikleri II | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 206 | Bilgisayar Destekli Çizim | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 208 | Yapı Ve Malzeme II | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 212 | Restorasyon | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 3 |
ICM 214 | Çağdaş İç Mimarlık ve Mobilya Tarihi | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
ICM 200 | Yaz Stajı II:Atölye | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 4 | - |
3. Yil - 1. Dönem | ||||||||||||||
ICM 301 | İç Mimarlık Stüdyosu III | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 303 | İleri Dijital Sunum Teknikleri | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 |
ICM 305 | Çevre Kontrolü: Bina Mekanik Sistemleri | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 5 | - |
ICM 307 | Detaylandırma Stüdyosu: Ürün Detaylandırma | - | - | - | - | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 3 | - |
ICM 309 | Çevre Kontrolü | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 5 | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
AIT 101 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3. YIL - 2. DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 302 | İç Mimarlık Stüdyosu IV | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 304 | Mobilya Tasarımı | - | 3 | - | 2 | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | 3 |
ICM 306 | Evrensel Tasarım :Özel Kullanıcılar Ve Kullanımlar | - | - | - | - | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 3 | - |
ICM 308 | Uygarlık Tarihi Öyküsü | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
AIT102 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Iı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ICM300 | Yaz Stajı III-Ofis | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 4 | - |
4. YIL 1.DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 401 | İç Mimarlık Stüdyosu V | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 403 | İç Mimarlık Kuramı | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | 3 | 2 | 1 | 2 | - |
ICM 405 | İç Mimarlıkta Bina Ekonomisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | 3 | 2 | 1 | 2 | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4.YIL 2. DÖNEM | ||||||||||||||
ICM 402 | Mezuniyet Projesi | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | - | 3 |
ICM 404 | İç Mimarlıkta Mesleki Uygulama | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | - | - | - | 3 | 2 | 1 | 2 | - |
ICM 406 | Portfolio Tasarımı | - | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | 5 |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
XXX 000 | Seçmeli | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SEÇMELİ DERSLER | ||||||||||||||
TMF 325 | İç Mekanda , Isik Renk Ve Doku | 2 | - | - | 2 | 3 | 2 | - | - | - | 2 | - | 3 | 4 |
TMF 352 | İç Mekanda Sergileme Yöntemleri | 2 | - | - | 2 | 3 | 2 | - | - | - | 2 | - | 3 | 4 |
INAR 429 | Mimaride Renk Kavrami | - | - | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 435 | Tasarım Problemleri | 3 | - | 3 | - | 5 | 1 | - | 2 | 5 | - | 3 | - | 2 |
INAR 424 | Temel Sanat Eğitimi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 478 | Illustrasyon | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 487 | Aksesuar Tasarimi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 433 | Tekstil Tasarımı | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 428 | Planlama Tekniği | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 427 | Serbest El Çizimi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
INAR 360 | Endüstri Tasarımı | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
* 1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Occupational Profiles of Graduates
- MEZUNLAR İÇİN İŞ OLANAKLARI
İç Mimarlık Bölümü mezunları, hem kamuda hem de özel sektörde çalışabilirler. İnşaat mühendisleri ile birlikte şantiyelerde çalışabilirler, mimarlık ve iç mimarlık ofislerinde çalışabilirler, bir tasarım şirketine katılabilirler veya kendi şirketlerini kurup bağımsız olarak çalışabilirler. Tasarımcı olmayı, ilgili ürünlerin pazarlanmasında uzman olmayı veya bir imalat firmasında kontrolör olmayı seçebilirler. Ayrıca ilgili alanda uzmanlaşmak için lisansüstü programlara başvurabilir ve üniversitelerde öğretim görevlisi veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
Access to Further Studies
- LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA ERİŞİM
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Course Structure Diagram With Course Credits
- DERS YAPISI VE KREDİLER TABLOSU
İlgili derslerin detaylarını görmek için (dersin amaçları, öğrenme kazanımları, içerik, değerlendirme ve AKTS ders yükü), ders koduna tıklayınız.
1. YIL GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 101 | - | Tasarımın Temelleri I | 4 | 4 | 6 | 9 |
ICM 103 | - | Renk Teorisi Ve Sunumu | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 105 | - | Görsel İletişim Teknik Çizim | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 107 | - | Serbest El Çizimi | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 109 | - | İç Mimarlık Kavramlarına Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 |
ING 101 | - | İngilizce I | 3 | 0 | 3 | 3 |
TUR101 | - | Türk Dili I | 2 | 0 | 2 | 2 |
KAM 100 | - | Kampüs Oryantasyonu | 2 | 0 | 0 | 2 |
Total | 30 |
1. YIL BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 102 | ICM 101 | Tasarımın Temelleri II | 4 | 4 | 6 | 9 |
ICM 104 | - | Mekan Planlama | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM106 | - | Tasarı Geometri | 2 | 2 | 3 | 4 |
SEC/SCE 000 | - | Seçmeli | 1 | 2 | 2 | 2 |
ING102 | ENG 101 | İngilizce II | 3 | 0 | 3 | 3 |
TUR102 | TUR 101 | Türk Dili II | 2 | 0 | 2 | 2 |
ICM 100 | - | Yaz Stajı I:Şantiye | 0 | 0 | 0 | 5 |
KAR100 | - | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 |
Total | 30 |
2. YIL GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 201 | ICM 102 | İç Mimarlık Stüdyosu I | 4 | 4 | 6 | 10 |
ICM 203 | - | Sunum Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 3 |
ICM 205 | - | Çevre Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 3 |
ICM 207 | - | Yapı ve Malzeme I | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 209 | - | İç Mimarlık ve Mobilya Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 211 | - | Tarihi İç Mekanların Korunması:Tarih ve Kuram | 3 | 0 | 3 | 4 |
ICM 213 | - | İç Mimarlıkta İnsan Faktörü ve Ergonomi | 3 | 0 | 3 | 3 |
Total | 30 |
2. YIL BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 202 | ICM 201 | İç Mimarlık Stüdyosu II | 4 | 4 | 6 | 10 |
ICM 204 | - | Dijital Sunum Teknikleri II | 2 | 2 | 3 | 3 |
ICM 206 | - | Bilgisayar Destekli Çizim | 2 | 2 | 3 | 3 |
ICM 208 | ICM 207 | Yapı Ve Malzeme II | 2 | 2 | 3 | 3 |
ICM 212 | - | Restorasyon | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 214 | - | Çağdaş İç Mimarlık ve Mobilya Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 200 | - | Yaz Stajı II:Atölye | 0 | 0 | 0 | 5 |
Total | 30 |
3. YIL GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 301 | ICM 202 | İç Mimarlık Stüdyosu III | 4 | 4 | 6 | 10 |
ICM 303 | - | İleri Dijital Sunum Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 305 | - | Çevre Kontrolü: Bina Mekanik Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 4 |
ICM 307 | - | Detaylandırma Stüdyosu: Ürün Detaylandırma | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 309 | - | Çevre Kontrolü: Bina Mekanik Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 000 | - | Bölüm Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
AIT 101 | - | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 |
Total | 30 |
3.YIL BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 302 | ICM 301 | İç Mimarlık Stüdyosu IV | 4 | 4 | 6 | 10 |
ICM 304 | - | Mobilya Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 306 | - | Evrensel Tasarım :Özel Kullanıcılar ve Kullanımlar | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 308 | - | Uygarlık Tarihi Öyküsü | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 000 | - | Bölüm Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
AIT102 | AIT 101 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 |
ICM300 | - | Yaz Stajı III-Ofis | 0 | 0 | 0 | 5 |
Total | 30 |
4. YIL GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 401 | ICM 302 | İç Mimarlık Stüdyosu V | 4 | 4 | 6 | 12 |
ICM 403 | - | İç Mimarlık Kuramı | 3 | 0 | 3 | 5 |
ICM 405 | - | İç Mimarlıkta Bina Ekonomisi | 3 | 0 | 3 | 4 |
ICM 000 | - | Bölüm Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
ICM 000 | - | Bölüm Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
SEC/SCE 000 | - | Üniversite Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
Total | 30 |
4 .YIL BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
ICM 402 | ICM 401 | Mezuniyet Projesi | 4 | 4 | 6 | 15 |
ICM 404 | - | İç Mimarlikta Mesleki Uygulama | 2 | 2 | 3 | 5 |
ICM 406 | - | Portfolio Tasarimi | 2 | 2 | 3 | 4 |
ICM 000 | - | Bölüm Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
TMF 000 | - | Fakülte Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 3 |
Total | 30 |
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİ | UYGULAMA | KREDİ | AKTS |
TMF 325 | - | İç Mekanda , Isik Renk ve Doku | 3 | O | 3 | 3 |
TMF 352 | - | İç Mekanda Sergileme Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 429 | - | Mimaride Renk Kavramı | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 435 | - | Tasarim Problemleri | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 424 | - | Temel Sanat Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 478 | - | Illustrasyon | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 487 | - | Aksesuar Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 433 | - | Tekstil Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 428 | - | Planlama Tekniği | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 427 | - | Serbest El Çizimi | 3 | 0 | 3 | 3 |
INAR 360 | - | Endüstri Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 3 |
Exam Regulations & Assessment & Grading
- Ø SINAV YÖNERGELERİ, DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incomplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği durumda verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir.
Graduation Requirements
- MEZUNİYET KOŞULLARI
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 4.00 üzerinden 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Mode Of Study
- PROGRAMIN YAPISI
İç Mimarlık lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 55 dersten oluşmaktadır.
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler hariç her yarıyılda en az 5 ders vardır.
Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.
- sınıftan itibaren seçmeli dersler açılır.
İç Mimarlık lisans programında sekiz seçmeli ders bulunmaktadır, programın %15 i seçmeli derslerdir.
Seçmeli derslerin %3 ü diğer fakültelerde, %2si Fakülte derslerinden, %10 u da bölüm seçmelilerinden alınmaktadır.
Program Director (Or Equivalent)
- PROGRAM SORUMLUSU
Prof.Dr. A.Zeynep Onur, Bölüm Başkanı, Mühendislik Fakültesi, Yakın Doğu Üniversitesi
Evaluation Questionnaires
- DEĞERLENDİRME ANKETLERİ
Değerlendirme Anketi
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet anketi